gnewt historie sukcesu geotab drabpol

Gnewt: Bezemisyjne dostawy w ostatnich kilometrach

gnewt historie sukcesu geotab drabpol

Wyzwanie: Zwiększyć konkurencyjność usług transportowych realizowanych przez pojazdy elektryczne w świecie zdominowanym przez olej napędowy

Firma Gnewt (Green New Transport), założona w 2008 roku przez Menzies Distribution, posiada największą w Wielkiej Brytanii flotę w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych. Dostarczając bezemisyjną logistykę dla detalistów i innych firm logistycznych. Gnewt zwiększyła podwójnie ładowność samochodów dostawczych, przekształciła „zielone dostawy” w Londynie – z zaledwie kilku samochodów dostawczych w największą flotę całkowicie elektryczną w Wielkiej Brytanii. Jej trasy rozciągają się na terenie całego miasta, a w niedalekiej przyszłości planuje się ekspansję na inne miasta. W ciągu ostatnich dziesięciu lat firma dostarczyła około 10 milionów paczek, przy czym każdy kierowca jeździ około 25 mil dziennie, co oznacza 50-60 punktów, czyli od 100 do 150 paczek.

W ramach elektryfikacji, wyzwaniem dla Gnewt było zbudowanie na fundamentach powstającej, złożonej infrastruktury, a jednocześnie konkurowanie z mocno ugruntowanymi – i często tańszymi – firmami dostarczającymi silniki spalinowe (ICE). Dodatkowo, do jego magazynu załadunkowego dociera fizycznie tylko ograniczona ilość energii. Początkowo można było w pełni naładować tylko 35 pojazdów dziennie. Aby walczyć z tymi ograniczeniami, zapewnić większą skalowalność i stworzyć platformę dla przyszłych innowacji, firma Gnewt potrzebowała rozwiązania telematycznego, które mogłoby zmienić sposób, w jaki firma postrzega i modeluje operacje ładowania swojej floty – takiego, które mogłoby bezpośrednio przekazywać istotne informacje na temat stanu naładowania pojazdu, a także tego, który pojazd jest ładowany i kiedy.

Rozwiązanie: Zintegrowana telematyka Geotab dla inteligentnego ładowania

Kluczem do sukcesu był interfejs API, który mógł zapewnić wgląd w stan ładowania i stan naładowania całej floty. Dzięki integracji platformy Geotab z infrastrukturą do ładowania, Gnewt od razu miał dostęp do najważniejszych danych dotyczących pojazdów i ładowania.
Wgląd we flotę w czasie rzeczywistym, zorganizowany i zweryfikowany w chmurze, pozwolił zespołowi na wykonywanie przemyślanych, algorytmicznych obliczeń dotyczących najlepszego sposobu ładowania. „Wdrożyliśmy ten proces na skalę potencjalnie większą niż ktokolwiek inny w kraju, a może nawet na świecie”, mówi Sam Clarke, założyciel Gnewt. „Nie znam nigdzie indziej w Wielkiej Brytanii prywatnej infrastruktury inteligentnego ładowania na taką skalę”.

Kompatybilność z wieloma markami i modelami upraszcza wdrożenie i zarządzanie.

Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu była możliwość wdrożenia platformy w całej flocie. Gnewt prowadzi flotę pojazdów mieszanych, licencjonując samochody dostawcze różnych producentów OEM (producentów oryginalnego sprzętu). Podczas gdy nowoczesne pojazdy stają się coraz bardziej inteligentne, wiele z nich z fabrycznie zainstalowaną własną podstawową telematyką, konkurencyjne i niekompatybilne rozwiązania OEM mogą stanowić problem dla systemu zarządzania flotą.
Otwarta platforma firmy Geotab stanowiła dla firmy Gnewt łatwe w instalacji i niezależne od pojazdu rozwiązanie.

„Korzyści z posiadania rozwiązania niezależnego od pojazdu polegają na tym, że wszystkie dane przesyłane są w jednego miejsce, dzięki czemu możemy zobaczyć każdy pojazd na jednym ekranie, niezależnie od jego rodzaju. Posiadanie jednego systemu do obsługi ma realną wartość dla firmy. Nie chcę wielu systemów od wielu producentów OEM – to po prostu mylące i nieprzydatne”.

Co więcej, platforma umożliwiła bardziej ogólne inteligentne wykorzystanie energii w budynku. „Dziesięć ładowarek, które mamy na miejscu, to pojazdy do sieci (V2G)”, kontynuuje pan Clarke. „Jesteśmy teraz w stanie wykorzystać nadmiar energii na koniec dnia do zasilania budynku. W ten sposób unikamy pobierania energii z sieci w godzinach szczytu i jesteśmy w stanie odzyskać utraconą energię poza szczytem, powiedzmy 2 lub 3 nad ranem.”

Ten model wykorzystujący dane dostarcza firmie Gnewt również przyszłe mapy drogowe do inteligentnego handlu energią z siecią, uwalniając nadmiar energii, gdy jest ona droższa, a w rzeczywistości przynosi zyski. „Będzie to działać tylko wtedy, gdy będziemy mieli dane z Geotab o stanie naładowania pojazdów, aby informować o tego typu decyzjach.”

Gnewt przygotowuje ładowanie pojazdów elektrycznych na przyszłe innowacje

Degradacja baterii jest czymś, co Gnewt będzie musiał wziąć pod uwagę w przyszłości. Firma planuje wykorzystać dane dotyczące stanu akumulatorów – zwłaszcza jako firma, która wynajmuje większość swojej floty od producentów OEM – aby pomóc w określeniu, czy każda wymiana akumulatora w pojeździe ma sens, czy też konieczna jest wymiana pojazdu na nowszy model.
Sklep internetowy Geotab daje nowe możliwości. „Dostawcy telewizji przemysłowej, których używamy, na przykład: jestem pewien, że będzie możliwość zintegrowania tego kanału z Geotab, abyśmy mogli mieć bardziej zintegrowane połączenie między dwoma technologiami”.

Wyniki: Skalowalne i nastawione na zysk rozwiązanie

Mimo stosunkowo wczesnej znajomoći z Geotab, wyniki mówią już same za siebie. Dzięki samym tylko danym o stanie naładowania, firmie Gnewt udało się zwiększyć liczbę pojazdów, które są w stanie naładować w ciągu jednego dnia roboczego z 30 do 80. Zasilanie pomogło im wykorzystać każdą jednostkę mocy w czasie pobytu każdego pojazdu. Ta zwiększona skala odpowiada setkom ton zaoszczędzonych emisji CO2 i setkom tysięcy bezemisyjnych kilometrów przejechanych każdego roku.

Od kierownika floty

„Absolutnie niezbędne jest posiadanie bezpośredniego API z Geotab, tak abyśmy mogli uzyskać dane o stanie naładowania i o tym, który pojazd gdzie jest podłączony, za pomocą oprogramowania naszego dostawcy infrastruktury ładowania. Te rzetelne dane oznaczają, że Geotab pomaga nam stać się inteligentnym, bezemisyjnym i ekonomicznie opłacalnym rozwiązaniem dla floty, wyposażonym w możliwość skalowania”.
– Sam Clarke, założyciel, Gnewt

Profil klienta

Rynek:

Dostawy dla odbiorcy końcowego

Typy pojazdów:

W pełni elektryczne

Wielkość floty:

70

Cel floty:

Inne artykuły:

Gotowy do optymalizacji swojej floty?

Pozwól nam pokazać, jak proste jest korzystanie z naszego oprogramowania internetowego i urządzeń śledzących do zarządzania flotą.