policja stanu utah historie sukcesu geotab drabpol

Policja stanu Utah: poprawa wykorzystania pojazdów

policja stanu utah historie sukcesu geotab drabpol

Wyzwanie: poprawa wykorzystania pojazdów

W Stanach Zjednoczonych i na całym świecie floty rządowe na każdym szczeblu zwracają się ku telematyce, aby wspierać swoje cele w zakresie bezpieczeństwa, stabilności i wydajności. Stan Utah nie jest tu wyjątkiem. Dzięki szczegółowym raportom na temat floty i unikalnej integracji w pojazdach stan Utah poprawił wykorzystanie pojazdów, zwiększył bezpieczeństwo kierowców i zyskał możliwość aktualizacji zasad i procedur.
Wiedza o tym, ile pojazdów jest potrzebnych do wykonania zadania, jest podstawowym wyzwaniem dla każdego rodzaju floty, ale jest jeszcze bardziej skomplikowana dla agencji publicznych. Flota rządowa musi odpowiadać przed urzędnikami państwowymi, podatnikami i może być zmuszona do przestrzegania określonych stanowych i federalnych wytycznych w celu sprawdzenia, czy sprzęt i pojazdy są właściwie wykorzystywane.

Stan Utah posiada 4,700 pojazdów, od sedanów po ciężarówki klasy 6/7. Rozmowy z departamentami dostarczyły niewielu szczegółów na temat rzeczywistego zapotrzebowania na pojazdy. Mimo ,że niektóre pojazdy miały niski przebieg, wydziały stwierdziły, że są one potrzebne do jazdy na terenie kampusu lub do specjalnych zadań. Potrzebne były dokładniejsze informacje. „Czuliśmy, że duża część naszej floty była przeciążona”, mówi Black.

Poza ogólnym raportowaniem, stan Utah miał szczególne potrzeby dla swojej floty policyjnej, znanej jako wydział więziennictwa:

  • Pomiaru wykorzystania pojazdów, w tym statusu „na służbie” i „poza służbą”.
  • użytkowanie pojazdów w trakcie i po pracy
  • monitorowanie stylu jazdy kierowców pojazdów uprzywilejowanych, w tym przekroczeń prędkości i użycia pasów bezpieczeństwa
  •  monitorowanie wykorzystania wyposażenia pojazdów policyjnych w celu sprawdzenia, czy funkcjonariusze stosują się do przepisów i zasad
  • przechowywać historię użytkowania pojazdu, aby pomóc w rozpatrywaniu i rozwiązywaniu skarg społeczności.

Rozwiązanie: Rozszerzenie możliwości o rozbudowane dane

Stan Utah wprowadził system Geotab w styczniu 2017 r., a urządzenia są obecnie zainstalowane w około 1400 spośród 4700 pojazdów tego stanu. Po szeroko zakrojonych badaniach, stan Utah wybrał Geotab kompleksowego i przyjaznego dla użytkownika raportowania, łatwości instalacji oraz możliwości integracji świateł ostrzegawczych, syren i innych urządzeń policyjnych.
„Po pierwsze, miał wszytsko czego chcieliśmy, zgłaszając różne funkcje pojazdu. Łatwo było pobrać dane, aby sformatować je jak arkusz excel. Mogliśmy pobrać dokładnie takie dane, jakie chcieliśmy. Dużą część stanowiła łatwość instalacji.” Proces wdrożenia dla Black’a był bardzo prosty. Wymagał minimalnej pracy, aby każdy dział mógł korzystać z telematyki. Dział Korygujący wykorzystuje te funkcje i opcje Geotab:

Raportowanie wykorzystania floty

Dzięki MyGeotab, stan Utah może zbierać krytyczne dane o wykorzystaniu pojazdów w czasie rzeczywistym:

  • rzeczywisty przebieg pojazdu
  • godziny pracy silnika
  • praca na służbie a praca poza nią
  • czas trwania pościgu

Integracja IOX z Geotab pozwala jeszcze bardziej rozłożyć wykorzystanie, pokazując czas w jakim używane są syreny, listwy oświetleniowe w stosunku do czasu zaparkowania czy patrolowania przez pojazd.
„Geotab sprawia, że o wiele łatwiej jest zobaczyć, co się, dzieje niż po prostu powiedzieć, co się dziej z pojazdem” – mówi Black.

Identyfikator kierowcy z technologią NFC (IOX-NFCREADER)

Dział Korygujący korzysta z rozwiązania IOX-NFCREADER ID kierowcy Geotab aby śledzić, którzy funkcjonariusze korzystają z poszczególnych pojazdów działu. Rozwiązanie pomocnicze wymaga, aby funkcjonariusz zeskanował swoją odznakę lub identyfikator gdy wsiada do pojazdu.

Monitorowanie świateł pojazdów uprzywilejowanych i użycia syren (IOX-AUXM)

Wydział wykorzystuje technologię ekspandera wejścia-wyjścia Geotab do śledzenia wykorzystania urządzeń specyficznych dla policji, takich jak włączone światła pojazdów ratunkowych, włączona syrena, otwarte drzwi kierowcy i otwarty schowek na broń palną. IOX-AUXM z łatwością łączy się z 12-woltowym wyjściem pojazdu policyjnego i obsługuje do czterech wejść cyfrowych.

Dane są przechwytywane i przesyłane do MyGrotab oprogramowania do zarządzania flotą w celu raportowania i ustanawiania reguł.

Śledzenie zapięcia pasów bezpieczeństwa

Stan Utah może monitorować, którzy kierowcy używają pasów bezpieczeństwa z MyGeotab. W celu wzmocnienia zasad, stan Utah ustala również niestandardowe reguły dotyczące zapinania pasów bezpieczeństwa, w oparciu o prędkość pojazdu i to, czy funkcjonariusz działa zgodnie z przepisami.

Rezultat: poprawione i bardziej przejrzyste informacje

Geotab pomógł rozwiązać główne wyzwanie stanu Utah, jakim jest monitoring wykorzystania pojazdów. W rezultacie flota może zaoszczędzić pieniądze i budżet na inne ważne wydatki. Bardziej szczegółowe badania użytkowania pojazdów są teraz możliwe dzięki połączeniu urządzenia Geotab z sygnalizatorem świetlnym i syreną. Wydział więziennictwa dodał status pojazdu taki jak „w pościgu”, w swoich badaniach dotyczących użytkowania floty.

Stan Utah informuje, że od 2017 r. zmniejszył flotę o 60 pojazdów. Black odkrył nie w pełni wykorzystywane pojazdy, które można było wycofać z eksploatacji i przedstawił alternatywy dla posiadania pojazdu – np. krótkoterminowy wynajem.

W miarę dołączania do Geotab kolejnych wydziałów państwowych, kontynuowane będą wysiłki na rzecz optymalizacji flot. Monitorowanie wykorzystania pojazdów wykracza poza samą wiedzę o tym, czy państwo posiada odpowiednią liczbę pojazdów. Na przykład Black mówi, że ma lepszy wgląd w głębsze aspekty działalności, rozumiejąc, dlaczego pojazdy wymagały częstej konserwacji opon, co wymagało przeszkolenia kierowców w celu lepszej obsługi pojazdów.

Dodano korzyści dla bezpieczeństwa i stosunków społecznych

Rozwiązanie Geotab wspierało szereg usprawnień programu szkoleniowego w wydziale więziennictwa. Monitorowanie prędkości pojazdów i korzystanie z urządzeń pomocniczych, takich jak światła i syrena, pokazuje, czy w terenie przestrzegane są procedury i czy potrzebne są zmiany.
Black mówi: „Kilka rzeczy, o których mogli się dowiedzieć, to to czy mieli jakieś luki w swoim regulaminie, zwłaszcza gdy było to związane z pościgiem.

A konkretnie, w którym momencie mówimy, że jedziesz za szybko, jak na warunki, w jakich się znajdujesz?” Jeden z przypadków nadmiernej prędkości, odnotowany przy prędkości 144 mph, dramatycznie podkreśla znaczenie monitorowania zachowania podczas jazdy. Początkowo pojazd był testowany przez firmę zewnętrzną w celu sprawdzenia, czy może osiągnąć prędkość 150 mph.
„Oni rzeczywiście określili niektóre zasady tylko na podstawie tego, co otrzymano z danych urządzeń Geotab. Byli w stanie cofnąć się i stworzyć zasady, które prawdopodobnie uratują życie funkcjonariuszy.”

Inny przykład związany jest z pasami bezpieczeństwa. W przeszłości oficerowie byli szkoleni, aby nie zapinać pasów, na wypadek gdyby to utrudniało im wyjście w sytuacji awaryjnej. Liczne naruszenia braku zapięcia pasów bezpieczeństwa w MyGeotab zostały ujawnione w zarządzaniu flotą MyGeotab. Dla większego bezpieczeństwa zmieniono zasady, zgodnie z którymi kierowcy muszą zawsze zapinać pasy bezpieczeństwa, chyba że znajdują się w sytuacji pościgu i jadą poniżej 5 mph.

Obiektywne dane telematyczne mogą być również pomocne w rozwiązywaniu problemów związanych ze zgłaszanymi skargami na temat prowadzenia pojazdów przez funkcjonariuszy. W przypadku otrzymania zgłoszenia o niewłaściwym użyciu świateł i syren przez funkcjonariusza, kierownictwo floty może sprawdzić raport aktywności pojazdu w tym czasie i miejscu w MyGeotab. Teraz możemy powiedzieć: „Tak, światła i syrena były aktywne w momencie wystąpienia zdarzenia lub wypadku. Więc, jeśli Ty nie ustąpiłeś pierwszeństwa, nawet mając zielone światło, jesteś winny w stanie Utah.”

Plusy płynące z Geotab były o wiele większe, niż pierwotnie przewidywał wydział więziennictwa, według Blacka.
„Oni po prostu widzieli w tym wiele korzyści. A potem, gdy zobaczyli tę wyniki, chłopcze, wcisnęli je do każdego pojazdu. Więc, jeśli o to chodzi, to był to dla nas niezwykły produkt.”

Plany na przyszłość

Z wydziałem więziennictwa, który pokazuje potencjał i korzyści systemu IOX Geotab, Black testuje przycisk „paniki”, aby umożliwić kierowcom wzywanie pomocy bez względu na to, gdzie się znajdują. Po aktywacji, technologia ta wykorzystuje technologię satelitarną Iridium, aby podać dokładne współrzędne pracownika, który ma kłopoty oraz wszelkie inne istotne kody usterek pojazdu lub inne dane, które pomogą osobom reagującym na sytuację awaryjną.

„Istnieje wiele wydziałów, które są zainteresowane w Iridium satelitarnym przyciskiem „paniki”, ponieważ mają w nich ludzi których napotykają sytuacje gdzie nie mają sygnału GSM, a potrzebują nawiązać kontakt”, mówi Pan Black. „Utknęli tam na kilka godzin. A my mamy ludzi, którzy utknęli kilka dni w górach, próbując zejść na dół.”

Być może jedną z największych korzyści jest elastyczność, jaką Geotab i jego funkcje pomocnicze wnoszą do floty państwowej i wydziałów, którym służą. „I dlatego Geotab jest świetny”, mówi pan Black.

„Jest on tak uniwersalny ze swoimi rozwiązaniami, że możemy go dodać do Geotab i mieć z nim połączenie. Jedną z największych zalet systemu Geotab jest to, że współdziała on z niektórymi innymi rzeczami, które możemy wykorzystać, aby znaleźć rozwiązania, które będą korzystne dla każdego wydziału”.

Agencje stanowe Utah nie są zobowiązane do korzystania z urządzenia Geotab; jest to całkowicie dobrowolne, ale pracownicy agencji, które z niego korzystają, sięgają od Wydziału Opieki Społecznej, przez Wydział Obsługi Administracyjnej, aż po Bibliotekę Stanu Utah i Wydział Więziennictwa.

Obecnie kilka wydziałów stanowych wdraża MyGeotab – w tym Państwowa Komisja Podatkowa Utah – ale Black ma nadzieję, że w końcu, gdy korzyści finansowe z Geotabu zostaną w pełni zrealizowane, podjęte zostaną działania legislacyjne, które będą wymagały użycia telematyki w każdym pojeździe obsługiwanym przez stan Utah.

Od kierownika floty

„Geotab daje nam jasny obraz, aby lepiej zrozumieć skalę oszczędności i podejmować mądre decyzje w oparciu o to, jakie są nasze potrzeby”,

-Dan Black, kierownik floty, Wydział Usług Administracyjnych, Dział Operacji Flotowych.

Profil klienta

Rynek:

Rządowy

Typy pojazdów:

Sedany, samochody dostawcze, pickupy, proste ciężarówki

Wielkość floty:

4700

Cel floty:

Bezpieczeństwo, Optymalizacja

Inne artykuły:

Gotowy do optymalizacji swojej floty?

Pozwól nam pokazać, jak proste jest korzystanie z naszego oprogramowania internetowego i urządzeń śledzących do zarządzania flotą.