telefonica historie sukcesu geotab drabpol

Telefónica: Zwiększenie wydajności całej floty

telefonica historie sukcesu geotab drabpol

Wyzwanie: zwiększenie wydajności całej floty

Telefónica de España dysponuje flotą ponad 600 pojazdów dystrybuowanych na terenie całej Hiszpanii. Kierowcy są odpowiedzialni za utrzymanie w dobrym stanie technicznym wszystkich fizycznych systemów telekomunikacyjnych, takich jak anteny. Dlatego też pojazdy te są bardzo ważne dla działu utrzymania ruchu, który ma kluczowe znaczenie dla działalności firmy. Alberto Viña, kierownik floty wewnętrznej Telefónica, otrzymał ważne zadanie. Poproszono go o poprawienie wydajności wszędzie gdzie to jest możliwe. Aby podjąć to wyzwanie, konieczne było lepsze zrozumienie działania floty. „Potrzebowaliśmy lepszej widoczności floty, bardziej użytecznych i dokładnych danych na temat naszych pojazdów, takich jak przebieg czy zużycie paliwa, a także musimy wiedzieć, jak są one wykorzystywane do poprawy wydajności naszej floty” – mówi Viña. Telefónica chciała również, aby kierowcy byli bardziej odpowiedzialni za swoje zachowanie podczas jazdy. Jednak, podobnie jak w przypadku wielu flot, zwiększenie świadomości znaczenia i korzyści płynących z bezpiecznej jazdy było wyzwaniem.

Rozwiązanie: Zwiększanie możliwości dzięki bogatym/zaawansowanym danym

Telefónica wyruszyła na poszukiwanie rozwiązania telematycznego, które mogłoby zapewnić więcej niż tylko lokalizację GPS. „W pewnym momencie dane uzyskane z GPS nie były dla nas wystarczające. Chcieliśmy wyjść poza proste pozycjonowanie i jego pochodne dane. Szukaliśmy czegoś dokładniejszego i bardziej niezawodnego”, mówi Viña. Flota firmy Telefónica zdecydowała się na wykorzystanie własnego rozwiązania do zarządzania flotą pojazdów obsługiwanego przez firmę Geotab.

Wykorzystanie zaawansowanych i dokładnych danych z GPS i silnika

Znajomość lokalizacji pojazdu jest ważna dla efektywnego przebiegu trasy, ale nie wystarcza do optymalizacji całej floty. Rozwiązanie

Geotab oprócz danych GPS gromadzi dane z silnika, co znacznie rozszerza możliwości pozytywnych zmian w ramach floty. Rozwiązanie to przekazuje również dokładne i istotne szczegóły, takie jak przebieg, prędkość, zużycie paliwa, a także nawyki związane z jazdą – w tym z hamowaniem, przekraczaniem prędkości, postojem na jałowym biegu gdy kierowca jest za kierownicą. „Rozwiązanie Geotab oferuje nie tylko rzeczywiste i przydatne dane, ale także pozwala na umieszczenie ich w kontekście i wyciągnięcie własnych wniosków z niestandardowych raportów” – mówi Viña. Innymi aspektami, które zachęciły firmę Viña do wyboru Geotab, były powiadomienia o problemach i awariach silnika, interfejsy API ułatwiające integrację oraz kompatybilność ze wszystkimi wypożyczalniami, które współpracują z wewnętrzną flotą Telefónica.

Szybka instalacja i niezawodność

Łatwość instalacji rozwiązania i skonfigurowania niestandardowych funkcji raportowania w oprogramowaniu do zarządzania flotą były istotnymi czynnikami przy wyborze firmy Geotab. Telefónica oszczędza czas i pieniądze dzięki prostemu procesowi instalacji. W przeciwieństwie do innych rozwiązań, niewielkie urządzenie Geotab GO7 łączy się z portem OBD II pojazdu w kilka minut.

Szybkość instalacji minimalizuje czas przestoju, co oznacza, że kierowcy floty mogą od razu wrócić do pracy. Dodatkową zaletą urządzenia telematycznego Geotab GO7 jest jego obsługa wielu marek i modeli pojazdów. Niezawodność firmy Geotab pozwala firmie Telefónica skupić się na biznesie, a nie na potencjalnych problemach związanych z rozwiązaniem telematycznym. „Jeśli z jakiegoś powodu pojawi się problem z urządzeniem, kierowca zwraca je do nas. Dajemy mu nowe urządzenie, on je podłącza i za trzy minuty znów działa” – mówi Viña.

Wyniki: Większe bezpieczeństwo floty i oszczędność paliwa

Telefónica skutecznie ograniczyła prędkość i liczbę wypadków

„Jako kierownik floty, za każdym razem, gdy dochodzi do wypadku, czuję się odpowiedzialny. Moim obowiązkiem jest dopilnowanie, aby każdy pojazd był w idealnym stanie, a to rozwiązanie mi w tym pomaga”, mówi Viña. „Na przykład poprzez monitorowanie profilu jazdy znacznie zmniejszono liczbę wypadków”, wyjaśnia wewnętrzny kierownik floty w Telefónica. Każdy kierowca jest identyfikowany za każdym razem, gdy pojazd jest udostępniany. Zbieramy dane dotyczące gwałtownego przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów, a także używania pasów bezpieczeństwa.

Technologia Geotab umożliwia osobom zarządzającym flotą pojazdów ustawianie parametrów dla każdego z wyżej wymienionych wskaźników i nie tylko. System punktuje każdy pojazd na podstawie czynników bezpieczeństwa. Raport można wysłać kierowcy, aby mógł dokładnie zobaczyć, które obszary wymagają poprawy.

Zespół Telefónica dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo floty, przesyłając kierowcom informacje i wskazówki dotyczące bezpiecznej jazdy. „Nie staramy się karać kierowcy, ale raczej przekazywać wartości i korzyści, efektywnej, zoptymalizowanej i bezpiecznej jazdy”, mówi Viña. W razie wypadku drogowego rozwiązanie Geotab można wykorzystać do zrekonstruowania warunków, które spowodowały kolizję – jest to bardzo przydatne narzędzie pomagające określić zakres odpowiedzialności.

Zużycie paliwa zmniejszone o 10%

Oprócz szkolenia kierowców w zakresie ich nawyków jazdy, Telefónica zajmuje się także kwestią przekroczeń prędkości w ich flocie. Zgodnie z prawem w Hiszpanii, pojazdy użytkowe nie mogą przekraczać 90 km na godzinę. Urządzenie Geotab GO7 przekazuje dokładne dane dotyczące prędkości, a platforma generuje dzienny raport wskazujący, gdzie popełniono przekroczenie prędkości.

Obecnie średnie zużycie paliwa we flocie wynosi 6,3 litra na 100 kilometrów. Co ciekawe, nieco mniejsze niż szacunkowe minimalne zużycie paliwa przez producentów pojazdów. Zapytany o przyszłe cele, Viña mówi: „Chociaż rozwiązanie firmy Geotab oferuje różne możliwości, w tej chwili bezpieczeństwa naszym kierowcom i zmniejszeniu zużycia paliwa”. Jest wiele rzeczy, które kierowcy i osoby zarządzające flotą mogą zrobić, aby zoptymalizować flotę i bezpieczeństwo jej kierowców – ale można to zrobić tylko po zapoznaniu się z rzeczywistym wykorzystaniem i zachowaniem ich pojazdów na drodze.

Bezpośrednim efektem tych działań było zmniejszenie przekroczeń prędkości i zmniejszenie zużycia paliwa o 10%. Telefónica zmniejszyła również emisję CO2 (emitując mniej niż 6,353 Tn rocznie).

Wniosek

Szukanie wydajności wszędzie gdzie jest to możliwe: to codzienny cel wewnętrznego menedżera floty w Telefónica. Telematyka bardzo wspierała firmę Telefónica w tych wysiłkach. Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 to jedne z najlepszych wyników uzyskanych dzięki zastosowaniu technologii telematycznej. Co więcej, kierowcy widzą znaczącą poprawę w pracy: znaczne zmniejszenie liczby wypadków.

Od kierownika floty

„Jeśli z jakiegoś powodu pojawi się problem z urządzeniem, kierowca zwraca je do nas. Dajemy mu nowe urządzenie, on je podłącza i za trzy minuty znów działa.”

– Alberto Viña, kierownik wewnętrznej floty Telefónica

Profil klienta

Rynek:

Usługi telekomunikacyjne

Typy pojazdów:

LGV

Wielkość floty:

600

Cel floty:

Inne artykuły:

Gotowy do optymalizacji swojej floty?

Pozwól nam pokazać, jak proste jest korzystanie z naszego oprogramowania internetowego i urządzeń śledzących do zarządzania flotą.